ינואר 2019
ניהול תהליכים ארגון ושיטות רגולציה
פעולות רגולטוריות בארגונים והסדרה של סטנדרטים קולקטיביים לתהליכים ופעולות בארגון, מהוות נטל רב על הארגון ומקשות על התייעלות רוחבית בארגון. מטרות הרגולציה הנן לספק הכשרה, להפיץ מידע, וכן להקל על שיתוף ידע בין גופים מנהליים עם המחלקות השונות בארגון.
מה ההבדל בין יעדים רגולטורים לרגולציה? כיצד ניתן להשיג את אותם יעדים רגולטוריים בצורה אשר תאפשר יתר התייעלות וזרימה בפעילויות הארגון?
ארגונים רבים נאלצים לייצר רגולציה רחבה לשם פיקוח נדרש לפעילות תקינה של הארגון. יש לבחון את הדרכים לייצר פיקוח ובקרה מובנים בארגון אשר יאפשרו יִיתּוּר פעילויות רגולטוריות המקשות על התייעלות במחלקות השונות ובכך לאפשר השגת יעדים רגולטורים כמו בקרה, שיקוף והעברת מידע מיטבית. על הארגון לבחון תהליכי אוטומציה בפעילות ובדרכי העברת מידע בין יחידות ומחלקות אשר יתרמו לשיפור משמעותי ברגולציה קיימת. הדרכה והטמעת תהליכי לקיחת אחריות ושיקוף בין מחלקתי להתייעלות רגולטורית משמעותית של הארגון כולו תוביל לתפוקות מוגברות, לעמידה בתנאי שוק ומתחרים ולהתרחבות הנדרשת.
כותבת המאמר אורלי רוח, ייעוץ בכיר
RAnlyst Consulting Financial & Strategy