אפריל 2019
תחרות שוק טכנולוגיה כלים ניהוליים
חברות רבות בעשור האחרון מוצאות עצמן מגיבות באיחור אם בכלל לשווקים המשתנים במהירות. טכנולוגיה וחדשנות לרוב עם השפעות בינלאומיות מקשה על חברות לעמוד בקצב השינויים, להתאים מודלים ואסטרטגיות ולייצר כלים ותהליכים מתאימים. חברות המקצות מיקוד וחשיבה לנושא מצליחות להגיב במהירות לשינויים בשוק היעד המשתנה במהירות מסחררת.
הגלובליזציה כגורם מרכזי בהאצת התחרות בשוק היעד מובילה לשינויים במודלים העסקיים ולצורך בהתאמה מחדש של מוצרים ושירותים למבנה התחרות החדש שנוצר תוך דגש על שמירת איכות המוצרים והשירותים הקיימים.
מהן הדרכים ללמידה מהירה של ארגונים וחברות?
למידה מהירה של הארגון הכוללת ניסוי וטעיה מרובים בארגון מראה אפקטיביות רבה יותר מהקמת תהליכים ארוכים ומייגעים אשר בחינתם הסופית לא תעמוד במבחן המציאות והשוק המשתנה במהירות עצומה. יש לייצר בחינת בעיות ופתרונות מרובים, תהליך בו הצלחה או כישלון ינוהלו במהירות וכך גם המעבר המהיר לבחינת הפתרון הבא. על התהליך לכלול הקמת צוותי עבודה לסיעור מוחות ויצירת פתרונות בארגון תוך קיום רפלקציה קבוצתית, למידה בתוך צוותי עבודה על הדרכים לשיפור תהליכים, תפוקות וערך כולל ללקוחות החברה.
יצירת פתרונות רוחב על ידי מנהלי הפרויקטים מובילה פעמים רבות לפתרונות אשר אינן בבסיס המענה המדויק הנדרש עבור הלקוח, תהליך כזה עשוי להוות ערך ללקוחות רבים אחרים אך הנו תהליך ממושך המפספס את התעדוף בפרויקט הספציפי ואת המיקוד במתן מענה מהיר ומדויק אשר ידייק את מתן הערך והתפוקות ללקוחות החברה.
יכולת קונפיגורציה מחדש של מוצרים ושירותים ביחד עם תכנון תהליכי עבודה המאפשרים מתן מענה מהיר, משתנה, דינמי וגמיש תוך שמירה על איכות המוצר או השירות יוביל ליכולת עמידה גבוהה יותר של הארגון במתן מענה לשינויי שוק ולשרידות גבוהה יותר ביחס למתחרים.
כותבת המאמר אורלי רוח, ייעוץ בכיר RAnlyst Consulting Financial & Strategy