הצהרת נגישות שליחת דואר אלקטרוני סגירת חלון
שינויים מהירים בשוק היעד והדרכים להתמודד לכניסה למאמר לחץ כאן
  • אורלי רוח

    ייעוץ בכיר פיננסיים ואסטרטגיה

    פיתוח עסקי


  • רוצה לתאם פגישת היכרות ראשונה ללא תשלום?


  • רוצה לדעת עוד על התחום?


פיתוח עסקי

אפריל 2018 אסטרטגיה    פיתוח עסקי    מיצוב תחרותי   

פיתוח עסקי הנו נגזרת של שלושה פרמטרים עיקריים: התפתחות בעולם העסקים, תחרות ודרישות משתנות בשוק היעד. התפתחות טכנולוגית מייצרת צורך חדש בשוק היעד ומחייבת היערכות מחודשת באסטרטגיה העסקית של הארגון. חברות המתמהמהות מלספק פתרונות לצרכים מתפתחים אלו מוצאות מולן מתחרים חדשים אשר היטיבו לקרוא את השוק ולתת מענה מתאים ומידי  ובכך  לייצר מקפצה על אף הבדלי וותק ומקצועיות. הווה בארגון- התמודדות עם אתגרים קיימים. עתיד בארגון- תכנון קדימה לעתיד החברה. 

פיתוח עסקי בארגון כולל: ניצול משאבי הארגון, יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות, יתרון יחסי בשוק, עמידה בתנאי שוק החדשים, יצירת תחרות בשוק מתפתח ומעבר לכלכלה דיגיטלית באמצעות הכשרת עובדים. צעדים ראשונים בפיתוח עסקי יהיו: זיהוי אסטרטגיה, אפיון החברה וצרכיה, ערך האסטרטגיה מבחינת יעדי הארגון, זיהוי וניתוח משאבים ומגבלות, הלימה בין עיסוק החברה לבין כישורי הצוות המוביל, בחינה ביחס למתחרים ותנאי השוק הרלוונטי. אסטרטגית ארגון  מקנה ליחידה העסקית את יתרונה המיוחד בתוך הענף בו היא מצויה, על האסטרטגיה בבסיס הפיתוח העסקי לבחון מטרות ויעדים לטווח ארוך של הארגון ולבחון דרכי פעולה להגשמתם. בנוסף, על האסטרטגיה לקחת בחשבון את המשאבים אשר יש להקצות לפיתוח העסקי והאם החברה ערוכה להקצאת משאבים זו. הפיתוח העסקי אם כך מתייחס למדיניות הארגון, מטרותיו, היעדים הניצבים בפניו ולבסוף המשאבים אותם מוכן ויכול הארגון להקצות לפיתוח העסקי המוצע. אסטרטגיה יכולה להיות קהל יעד מועדף, יעדים כדוגמת שיפור מעמד המוצר/השרות בקהל היעד המועדף ומטרות כגון כניסה למקומות עם פוטנציאל צמיחה גבוה ויציב או שמירה על נתח שוק. הצלחה בפיתוח עסקי תימדד ברווחיות היחידה העסקית על פי מדדי ביצוע  אשר הוגדרו מראש וביחסיות לביצוע ממוצע בענף הרלוונטי לארגון.

כותבת המאמר אורלי רוח, ייעוץ בכיר RAnlyst Consulting Financial & Strategy
שתפו

בין לקוחותנו